Reading DrudgeReport, World Net Daily, The Guardian will make you dumb

Wnd (Photo credit: Wikipedia)

….just like watching FoxNews.  You can’t expect to get a grasp of what’s going on in the real world because media such as these have an agenda to distort reality in order to effect American policy against or for a certain segment of the population.  However, in the case of Drudge’s latest blatant distortion, there’s no doubt to whom it was aimed.

Report: ‘Muslim Brotherhood’ starts crucifixions was the headline on a recent Drudge page earlier this week and the imagery is enough to make one gasp out of horror and revulsion…..however it was not true.  None of it.  Drudge collects news headlines and posts them on his web page; he usually posts those stories that interest him or have the slant which he believes in which means he is not that concerned with authenticity as much as spin.  He draws on his pool of sources,  and the one he used for the story line above is the wildly insane World Net Daily . WND as it is known is a stubborn outlet that  clings to its prejudices and bias until the very end and this story of supposed crucifixions is no different, but nonetheless false and all hinges on ONE shadowy news source that started it all.

WorldNetDaily, and other sites that are reporting the story, all trace the claim of multiple Arabic sources to a Jewish web site called algemeiner, which has published its own highly-trafficked articleon the subject. Algemeiner, like the cited Arabic sources, in turn bases its claims on reports from Sky News Arabic — a recently formed joint venture between BSkyB and Abu Dhabi Media Investment Corp. Sky is supposedly the original source on the story, everyone agrees. Yet neither algemeiner nor WND nor any of the other sources supply the original Sky reporting that purportedly outlines the facts…..According to Fares Ghneim, a Sky communications official, the crucifixion claim “began on social media. It started getting pick-up from there and eventually reached us.”

Our reporters came across reports of the alleged crucifixions and a story very briefly appeared on the Sky News Arabia website,” he added. “The story — which was taken down within minutes — was based on third-party reports and I am not aware that any of our reporters said or confirmed anything along the lines of what is quoted in the article [by WorldNetDaily] … What’s unclear is where websites in North America got [the] Sky News Arabia bit from. As mentioned [previously], none of our correspondents confirmed this issue or commented on it. Clearly there is an intermediate source the websites got the info from, but as of yet we haven’t been able to identify it.”

Other outlets have come out and said there is no truth to the fiction planted by WND and others of similar ilk but in the time the story has been debunked, WND has come out again, double downed, to try to further authenticate its story this time removing one source that links to the SkyNews Arabic rumor and replacing it with another but adding nothing to the already debunked narrative. Such stories gain traction because of the dexterity of a writer who can persuade people to believe what they write.  If media outlets  have an unscrupulous writer an unsuspecting public can be steered in any direction the outlet wants to take it.


Such is the case with Joshua Trevino, the newest member for The Guardian.  The Furkan Doganstory is who Joshua Trevino is as much as why did The Guardian hire him and who he is, apart from his employment history, is someone who wrote that it was “cool” with him if the Israelis shot the participants in the 2011 Gaza Freedom Flotilla because it, the Flotilla, was no different than Nazis. About American Furkan Dogan who was killed by the Israelis in the raid, Trevino had this to say, ‘Make no mistake: in choosing to aid Hamas on the , Furkan Dogan raised his hand against his country. His fate was deserved.’ and this, ‘There are some Americans we’re better off without. Furkan Dogan is one of them’.  Yet, The Guardian, the third most popular news site on the internet has chosen to keep Trevino employed despite having this record of his really homophobic writings available for the world to see.  Contrast The Guardian’s cavalier attitude with that of Holyrood Magazine which  fired firebrand George Galloway after he sparked protests by suggesting WikiLeaks campaigner Julian Assange had been accused of no more than bad “sexual etiquette”.  One should expect therefore that The Guardian will have articles written by Trevino or others that will echo the racist attitudes of previous Trevino musings and possibly be passed on as fact in much the same way as WND has done with its “story” on mass crucifixion and the public will be none the wiser for the deception.  Indeed, one must expect such a scenario will happen because we know The Guardian has at least one writer who  has a definite predisposition to such writings. In an interesting  twist of irony, The Guardian is now the home of prolific writer Glenn Greenwald so my advice would be don’t read anything written by The Guardian, EXCEPT Greenwald’s articles.  Otherwise, the integrity of The Guardian has been seriously damaged with their embrace of someone who calls for the extra judicial murder of people who are engaged in lawful and supposedly protected protest in most places of the civilized world.

The DrudgeReport, World Net Daily, and The Guardian, along with the omnipresent FoxNews should be on your list of media to be ignored, otherwise you’re likely to not only be misinformed but misled.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: